✍️ Signering av ny samarbeidsavtale
- ctif
- 24. nov. 2025
- 1 min lesing

Fredag 21. november markerte en viktig dag for studentsamarbeidet i Finnmark! Da ble den nye samarbeidsavtalen mellom UiT Norges arktiske universitet og Campustinget i Finnmark (CTiF) signert.
Den forrige samarbeidsavtalen ble faktisk signert helt tilbake i 2013, så det var virkelig på tide å utarbeide og underskrive en ny avtale som bedre svarer på dagens behov og studentenes virkelighet. Den nye avtalen gir et tydelig og moderne rammeverk for samarbeidet mellom universitetet og studentorganet.
Målet er å styrke studentmedvirkningen, utvikle et enda bedre læringsmiljø og bidra til en mer aktiv og inkluderende studiehverdag for studentene i Finnmark!
Signeringen ble gjennomført av:
Oksana Paltto, leder for Campustinget i Finnmark
Rune Sundelin, seksjonssjef og del av ledelsen ved UiT i Alta
Dette er et stort steg for CTiF, og vi ser frem til et engasjerende og konstruktivt samarbeid videre. Sammen skal vi jobbe for sterke studentstemmer og et levende campusmiljø i Finnmark!




Kommentarer